Castellammare del Golfo

Så i söndags var vi alltså uppe på vulkanen Stromboli och vi störtade alla i säng sent på kvällen, hur trötta som helst. Dagen därpå (i går alltså) fick vi lite sovmorgon innan det var dags för frukost och taxifärd till färjan tillbaka till Sicilien. Sedan följde en tur med bilarna igen, nu åkte vi söderut längs kusten till den lite större turiststaden Cefalú. Vi kom fram på eftermiddagen och hann gå runt lite i staden innan vi satte oss på en terass vid kusten och åt middag. Kvällen blev inte så sen då vi alla fortfarande var lite trötta efter helgen så vi passade på att sova lite extra.

Idag, tisdag, vaknade vi upp vid niotiden på Bed&Breakfast-boendet och fick ”frukostbiljetter” till ett café i närheten där vi fick italiensk frukost bestående av snorstark cappuccino eller gott te, apelsinjuice och en croissant. Väldigt mättande måste jag säga… Efteråt promenerade jag och Axel lite bland butikerna i närheten och shoppade ett par nya sandaler till mig, då mina gick sönder i går kväll. Sedan blev det ytterligare lite bilåkning då vi endast stannade en natt i Cefalú, nu är vi däremot i Castellammare del Golfo där vi ska stanna två nätter. Resan hit tog lite längre tid än beräknat. Vi ville nämligen inte åka kustvägen då vi nästan bara sett kusten hittils så vi zickzackade oss lite fram innåt landet, bara det att vägen som vi ville åka på var lixom borta. Plötsligt kom vi fram till ett staket över vägen och ett stort hål i asfalten. Då var det bara att vända och hitta en annan väg, vilket tog lite extra tid. Fram kom vi i alla fall och vi kunde precis checka in på vårt nästa boende; Hotel Cala Marina i staden Castellammare del Golfo. Helt klart det finaste/lyxigaste boendet hittills; med utsikt över hamnen och en flaska vin på rummet som är stort, luftigt och ljust. Snabbt och gratis internet finns det också! Trevligt!

Kvällen har tillbringats på en fiskrestaurang i närheten och nu ska vi alla sova, för det är ju en dag i morgon också!

2 thoughts on “Castellammare del Golfo

1. Det var i Cefalu vi bodde när vi var på Sicilien för två år sedan!
    Har vattnat en andra gång i er lägenhet, tomatplantorna är lite ledsna men annars ser det ut om allt har överlevt!
    Kram

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.