Kungsleden

Näst sista dagen på semestern inleddes med en kort kort biltur till starten av Kungsleden. ”Sälenringen” heter den slingan som vi tänkte ta en del av, första dryga 2km är nämligen asfalterad, och de nästföljande två kilometrarna är grusad. Vi ville inte gå med bärstolarna idag igen utan tog barnvagnen så Nora kunde sova sin förmiddagslur under tiden.

Det gjorde hon också! Efter ca tre kilometer uppför stannade vi för paus på nyponsoppa och en chokladbit.

Vi bestämde även här att vända och gå tillbaka, klockan tickade på och vi hade ändå bara nån knapp kilometer kvar innan vi ändå tänkte vända (där inte barnvagnen längre tar sig fram). När det rullade nerför ville Loke cykla, kändes lite dumt ett tag men han gjorde det bra och det var bara den sista biten som var brant och där satte vi honom i vagnen.

Klockan var tolv när vi kom tillbaka till husbilen efter omkring sex kilometers promenad och vi åt mackor till lunch. Sen somnade båda barnen i husbilen, helt enligt plan, och vi körde hela vägen till Orsa Camping, ca en och en halv timmes resa.

En jättefin camping precis vid sjön och med flertalet lekplatser.

Barnen rastades ordentligt!

Stundtals sommarsol, och i nästa sekund några regndroppar men vi var redan rätt blöta.

Efter tork och ombyte gick vi till nästa lekplats en liten stund.

Och sen var det dags för middag; köttfärssås i husbilen! Efter detta cyklade Loke och Axel runt och försökte hitta nåt som kunde pumpa vårt ena barnvagnsdäck som bråkade och sen var det hög tid för sängen. Loke somnade snabbt och så även Nora. Den sistnämnda vaknade dock ganska snart igen och ville inte somna om, så det blev uppesittarkväll för hennes del. Men vi var rätt trötta allihop så det blev tidig säng denna dag!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.