Vi vaknade upp efter en väldigt god natts sömn i vår fräscha lya och åt frukost innan vi lämnade packningen i bilen och gick till havet för bad innan avfärd.




Badet var lika härligt idag och uppehöll oss ordentligt. Men till sist fick vi nöja oss och vi tog en kort promenad genom en marknad och köpte frukt innan vi körde iväg.
Nån dryg halvtimme bort stannade vi för lunch, faktiskt resterna av pizzan från restaurangen igår så det var inte så illa. Sen körde vi vidare igen och två timmar senare kom vi fram till kvällens boende; ett hotell nära flygplatsen. Vi checkade in och tömde bilen och medan Axel åkte och lämnade tillbaka vår hyrbil och återvände via shuttle, badade jag och barnen i hotellets pool. Perfekt svalkande temperatur, speciellt eftersom det var riktigt varmt idag och stundtals på resan till Marseille stod temperaturen på 40 grader. Vi hade bra AC i bilen lyckligtvis.

Axel gjorde oss sällskap när han kom tillbaka och sen duschade vi på rummet och intog dagens middag på hotellets restaurang. Inklusive glass till efterrätt!











































Men ganska snart åkte vi till Harderwijk och hem till Axels mormor som fyllde år. Det var några andra där också men Loke är ju inte blyg utan härjade snart runt i sin vanliga anda, helst med kastrull och lock. Vi fikade och lite senare åt vi lunch. Jag och Axel lånade även en cykel och cyklade in till stan och gick in i butiken där vi hittade min kalender för två år sedan och det tog inte lång tid innan vi hittade den! I år med dubbelt så många bilder dessutom så varje månad får man ta ett svårt beslut och välja bort en hunk… Precis som förra gången vi skulle köpa kalendern tog de inte vårt kort så vi fick ta ut pengar i en bankomat, men sen kunde vi köpa kalendern och cykla tillbaka. Loke hade inte ens märkt att vi var borta tror jag.


Lokes matburk blev analyserad och godkänd och hans väska genomletad efter våtservetter som lös lite extra på dataskärmen. Vid vår gate fick Loke springa omkring och sträcka på benen en stund. Charma flickor i cafét, prova stolar…






