Alice syns inte lika mycket på den här bloggen nuförtiden. Det har flera orsaker såklart, där den största anledningen är att det inte händer så mycket i hennes liv för tillfället. Av naturliga själv; Alice börjar bli till åren och Kaprifol får stiga fram och ta för sig mer precis som jag planerade när jag köpte Kaprifol för drygt ett år sedan. Över sommaren har Alice fått ta det väldigt lugnt men så är också sommaren hennes sämsta årstid då det är alldeles för varmt för henne.
En annan anledning till att hon inte syns så mycket här är helt enkelt för att jag skäms lite över hur fet hon är. Hon var på ”bättringsvägen” men så bytte jag hage på hästarna förra veckan och då smällde hon upp över en natt och är nu tillbaka i sin rundaste skepnad. Nu är ju snart sommaren och dess goda gräs över och jag är inte speciellt orolig över att inte få ner henne i vikt igen, men det är ju tråkigt att hon ska vräka i sig så mycket mat.
Idag fick hon i alla fall lite motion och extra uppmärksamhet med svanstvätt, oljade hovar, ordentligt rykt och pyssel. Det går absolut ingen nöd på henne, hon trivs med livet som halv-pensionär. Hon är väldigt lugn och avslappnad inne i stallet, är ganska glad i sina korta motionsturer och även om hon skriker lite när jag och Kaprifol är ute på vift tar hon det ganska bra!
Alla bilderna är från idag och jag har försökt fota i hennes bästa vinkel 😉 Framifrån och bakifrån ser hon ut som en tunna.
Men det är ju mycket vatten i gräset! Och hon har kraftig benstomme! Eller nä, hon är bara fet. =)
Lucas, du får komma hit och rida lite oftare!












Transporten har bra ventilation i form av två öppningsbara fönster i fram och en ventilation på dörren i fram. Man kan även lämna den övre bakre luckan på glänt utan att regnet faller in, så att luften kan passera ut där bak. Det finns även ett fönster i fram så att man nästan kan se hästen inifrån bilen och så är det panikbommar framför hästen som man kan lösa ut utifrån ifall en olycka skulle vara framme.





















